TIGA KAUM INI Madura, kerinci & flores paling di takuti di malaysia ??? - PENA MEDIA

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

Loading...

Thursday, November 12

TIGA KAUM INI Madura, kerinci & flores paling di takuti di malaysia ???



Sudah menjadi lumrah bagi rakyat indonesia yang mempunyai taraf ekonomi menengah ke bawah harus menjadi TKI di negara orang, tiada siapa yang mau menjadi seperti mereka tetapi tiada pilihan lain lagi demi merubah nasib keluarga.

Jika negara benua arab terkenal dengan galian minyak amerika terkenal dengan kecanggihannya indonesia pula terkenal dengan menjadi salah satu penyumbang tenaga kerja manusia terbesar di dunia, sekaligus membuktikan pemerintah republik indonesia gagal total untuk menyediakan lapangan kerja untuk rakyatnya.

Malaysia menjadi salah satu tujuan popular TKI bahkan saking banyaknya TKI yang berada di malaysia meresahkan pemerintah malaysia sendiri.

Berbalik kepada judul di atas tiga kaum indonesia yang di takuti di malaysia ini berdasar kisah-kisah yang di himpun dari masyarakat malaysia sendiri boleh di percaya boleh juga tidak, baiklah ini rangkuman tiga kaum yang paling di takuti di malaysia bermula nombor TIGA


3. FLORES - kaum flores terkenal dengan tampangnya yang sangar dan sadis, selain itu kaum flores juga dikenal dengan kaum yang tidak suka di ganggu jika di ganggu anda akan kehilangan nyawa.


2. MADURA - sama seperti flores kaum madura juga terkenal di malaysia suka membunuh orang menggunakan senjata clurit, persepsi ini masih tetap segar di benak-benak rakyat malaysia hingga ke hari ini, madura adalah kaum kedua yang paling di takuti



1. KERINCI JAMBI - kaum kerinci tidak seperti madura atau flores mereka terkenal dengan fisiknya yang pendek berkulit putih dan amat di senangi oleh rakyat malaysia tetapi kenapa kaum KERINCI menjadi kaum indonesia paling di takuti di malaysia??

Menurut cerita dari zaman dahulu kaum kerinci sudah lama berhijrah ke malaysia bahkan saking lamanya salah satu kota berdekatan kuala lumpur di berikan nama kerinci disitu juga terdapat muzim kerinci awal pembukaannya juga di lakukan oleh orang kerinci bernama abdullah hukum.

Di malaysia orang kerinci terkenal bisa berubah menjadi harimau jika terdesak.

Mungkin cerita & kisah di atas akan sangat sulit di percaya apalagi pada zaman modern ini tetapi tidak ada salahnya kita memelihara cerita-cerita sebegini contohnya cerita seperti kiamat 2012 yang yang melonjakkan nama kaum maya sehingga terkenal di dunia walaupun sudah terbukti ramalan kaum maya salah.

Bagaimana pendapat anda ???


JIKA ANDA SUKA CERITA INI SILA TEKAN TOMBOL SHARE

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Loading...