3 Rahsia Masakan Kerinci Asli Nasi Campur Uwo 202 Yang Tidak Anda Ketahui - PENA MEDIA

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

Loading...

Sunday, December 11

3 Rahsia Masakan Kerinci Asli Nasi Campur Uwo 202 Yang Tidak Anda Ketahui


Pada umumnya orang kerinci akan sulit untuk menikmati sambal atau gulai yang agak manis, apa lagi di suruh merasai makanan sejenis kari pekat yang berada di kedai-kedai makan seluruh malaysia, tetapi anda tidak usah bimbang dan mungkin anda harus coba nih masakan kerinci asli di kedai nasi campur uwo 202 yang menyediakan masakan kerinci asli wow.

Tidak sulit untuk datang ke nasi campur uwo 202 ini  akses LRT dan pengangkutan umum lainnya amat banyak melalui kawasan rumah makan yang satu ini, nah jika anda masih merasa sulit untuk menemukan lokasi tepat gak usah bimbang boleh di telpon langsung pemilik nya dan mintak lokasi dari aplikasi seperti waze dan whatsapp mudah kan.

Nah langsung saja apa sih rahsia nasi campur uwo 202 ini???

1. Nah credit harus di berikan pada tukang masaknya yang di kenali sebagai mantuwo mak mil  pengalam beliau memasak masakan kerinci lebih dari 27 tahun bahkan hampir semua masakan kerinci yang di jual di sini dimasak sendiri oleh mantuwo mak mil serta anaknya bayangkan sejak 27 tahun dulu sehingga sekarang rasanya tidak pernah berubah.

2. Bahan-banah masakan yang segar serta rempah yang asli menambah keenakan masakan di sini tidak tanggung-tanggung ada sesetengah bahan masakannya di terbangkan langsung dari kerinci, bayangkan kaloh cabe samato di terbangakan dari kerinci langsung (hehehe bercanda)

3. Pastinya harga yang amat berpatutan atau kalo di malaysia di sebut harga kawan-kawan, (kalo penulis sih berharap buanget makan free)


Nah untuk melakukan tempahan katering serta atau bungkus makanan kawin satu rumah dan sebagainya, punya soalan pertanyaan jawaban dan pemikiran hehehehe boleh langsung menghubungi anak pemilik nya di facebook link ini : nurlailis ruzaman (SUDAH MENIKAH JANGAN DI GANGGU).

Post Top Ad

Loading...