Waspada MCCF Bukan Kartu Kebal Dari Polis Malaysia - PENA MEDIA

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

Loading...

Wednesday, February 15

Waspada MCCF Bukan Kartu Kebal Dari Polis Malaysia


Beberapa waktu lalau sempat heboh tentang kartu malaysian community care foundation (MCCF) yang kononnya si pemegang kartu tersebut kebal dan bebas bekerja di malaysia bebas dari polis malaysia.

Semua itu bohong bahkan situs resmi kedutaan besar republik indonesia kuala lumpur (kbri) telah terang-terangan memposting di halaman muka situs mereka agar warga indonesia tidak tertipu akan janji-janji ejen yang menawarkan kartu mccf tersebut.

BERIKUT FAKTA SEBENAR KARTU MCCF DAN APA KEGUNAAN KARTU INI

1 - MCCF hanya menjalankan Program Pendataan Warga Asing yang tinggal di negara malaysia untuk mengetahui jumlah sebenar pendatang asing yang berada di malaysi ini yang sah maupun elegal.

2 - Tujuan MCCF hanyalah untuk membantu pihak kerajaan dalam mewujudkan Bank Data Warga Asing seperti yang di sarankan oleh Majlis Profesor Negara pada tahun 2014. Ianya juga adalah untuk pemantauan agar kesejahteraan dan keselamatan rakyat Malaysia terpelihara serta warga asing terpantau selia. 

(Mempunyai data-data kita memudahkan polis maupun agensi terlibat menangani kasus-kasus yang melibatkan pendatang asing tampa izin)

3 - Untuk mengikuti program ini mereka hanya perlu membayar sebanyak RM400 sahaja iaitu RM300 kebajikan dan RM100 untuk pengurusan dan pendaftaran

4 - Manfaat yang kita dapat menyertai program ini seperti berikut.

  • Mengantar jenazah pulang ke negara asal. (jika kalian mati kemalangan pas waktu itu kalian punya kartu mccf maka data kalian mudah di kenal pasti)
  • Mengklasifikasi mengikut kategori tujuan penyelaraian.
  • Layak mengikuti program-program yang di anjurkan mccf.
  • Menerima khidmat nasihat dan kaunseling.
LIHAT PHOTO DI BAWAH INI APA ADA TULISAN ANDA BEBAS BEKERJA DI MALAYSIA


APAKAH MEREKA BOHONG ????

Tidak mccf adalah agensi yang sah dan mendapat dukungan dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM.DSSK.300-02 Jld.2 (44 / 45) dan Menteri di Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KP.JASA.238/2016 (44/04) serta pemakluman kepada Majlis Keselamatan Negara (YKKM/KPMKN/01/016)


TETAPI TUJUAN MEREKA HANYA MENDATA PENDATANG ASING TAMPA IZIN UNTUK MENGETAHUI JUMLAH SEBENAR PATI YANG BERADA DI NEGARA INI *manfaat menyertai mccf ini sudah saya terangkan di atas*

JADI KENAPA ADA YANG NGOMONG KITA BISA BEBAS BEKERJA DI MALAYSIA DAN BEBAS DARI POLIS MALAYSIA ???

Bebereapa waktu lalau pihak MCCF sendiri sudah menjelaskan kartu MCCF ini bukan berati anda kebal tinggal di malaysia tetapi itu hanya sebagai maklumat diri jika terjadi kemalangan dan memudahkan pihak rumah sakit untuk mendata diri anda sementara menunggu dokument yang sah. 


LIHAT DI BAWAH INI




Jadi yang mengatakan pemegang kartu MCCF ini kebal dari polis mereka hanya ingin mencari keuntungan dari anda dengan menawarkan khidmat mudah serta janji-janji palsu agar anda bersedia mengeluarkan wang demi kartu ini.

Baca juga:

E-Kad TKI Di Malaysia Wajib Baca Faktanya Agar Selamat Dari Di Tipu


SEBARKAN AGAR TIDAK ADA YANG TERTIPU LAGI DENGAN CARA KLIK TOMBOL MEDIA SOSIAL DI BAWAH INI GRATIS UNTUK MEMBANTU TEMAN-TEMAN KITA SESAMA TKI

Post Top Ad

Loading...